Schița de curs
1. Context
Obiectivul este de a asigura o apreciere de bază a contextului legislației privind protecția datelor și, în special, a faptului că viața privată este mai largă decât protecția datelor.
1.1 Ce este viața privată?
1.1.1 Dreptul la viață privată și de familie și relevanța confidențialității.
1.1.1 Convenția europeană a drepturilor omului și a libertăților fundamentale, Legea drepturilor omului din Regatul Unit
1.2 Istoricul legislației privind protecția datelor în Regatul Unit
1.2.1 Orientările OCDE privind protecția vieții private și a fluxurilor transfrontaliere de date
Date personale 1980
1.2.2 Convenția 108 a Consiliului Europei, 1981
1.2.3 Data Protection Legea din 1984
1.2.4 Data Protection Directiva 95/46/CE
1.2.5 TelecomDirectiva 97/66/CE privind comunicațiile, viața privată și Electronic Communications
2. Legea
2.1 Data Protection Legea
2.1.1 Definițiile
Obiectivul este de a se asigura că candidații cunosc și înțeleg principalele definiții din Lege și modul de aplicare a acestora pentru a identifica informațiile și activitățile de prelucrare care fac obiectul Legii.
2.1.2 Rolul comisarului
Obiectivul este de a asigura o înțelegere a rolului și a principalelor competențe ale comisarului pentru informații. Vor fi abordate următoarele aspecte.
2.1.2.1 Punerea în aplicare (inclusiv rolurile Tribunalului de prim nivel și ale instanțelor)
- Informații și notificări de punere în aplicare
- Urmărirea penală
- Mandate (de intrare/inspecție) [doar anexa 9, 1(1) și 12 - adică o înțelegere de bază a motivelor de emitere și a naturii infracțiunilor)
- Avizele de evaluare (s41A-s41C), inclusiv efectul articolului 55 alineatul (3) adăugat prin Coroners and Justice Act 2009, care prevede că Comisarul pentru informații nu poate emite un aviz de sancționare pecuniară cu privire la ceva constatat în urma unui aviz de evaluare sau a unei evaluări în temeiul articolului 51 alineatul (7).
- Sancțiuni pecuniare (s55A-55E), inclusiv efectul dispoziției s55 (3A).
- Angajamente (NB candidații trebuie să aibă o înțelegere de bază a modului în care ICO utilizează "angajamentele" și a faptului că acestea nu derivă din nicio dispoziție din DPA98. Nu se așteaptă ca aceștia să cunoască în detaliu statutul și proveniența acestora).
2.1.2.2 Efectuarea evaluărilor în temeiul s42
2.1.2.3 Coduri de practică (inclusiv Codul de practică s52A-52E privind schimbul de date) și toate codurile actuale emise de ICO, dar nu orice coduri emise de alte organisme. Candidații vor trebui să aibă o înțelegere largă a s52A-E, să aprecieze distincția dintre un cod legal și alte coduri emise de ICO și să aibă o înțelegere largă (dar nu o cunoaștere detaliată) a codurilor emise de ICO.
2.1.3 Notificarea
- Excepțiile de la notificare.
- O înțelegere de bază a regimului de taxe pe două niveluri.
2.1.4 Principiile Data Protection
Obiectivul este de a asigura o înțelegere a modului în care principiile reglementează prelucrarea datelor cu caracter personal și a modului în care acestea sunt puse în aplicare, precum și o înțelegere a principiilor individuale în lumina orientărilor privind interpretarea acestora care se găsesc în partea II din anexa 1. Candidații vor trebui să demonstreze că înțeleg necesitatea de a interpreta și aplica principiile în context.
Introducere: modul în care principiile reglementează și modul în care acestea sunt puse în aplicare, inclusiv notificările de informare și de punere în aplicare.
2.1.5 Drepturile individuale
Obiectivul este de a asigura o înțelegere a drepturilor conferite de lege și a modului în care acestea pot fi aplicate și puse în aplicare.
2.1.6 Excepții
Obiectivul este de a asigura conștientizarea faptului că există derogări de la anumite dispoziții ale Legii, precum și cunoașterea și înțelegerea unora dintre acestea și a modului de aplicare în practică. Nu se așteaptă ca candidații să cunoască în detaliu toate scutirile. Se așteaptă ca următoarele să fie acoperite în detaliu:
2.1.7 Infracțiuni
Obiectivul este de a asigura o conștientizare a faptului că există o serie de infracțiuni în temeiul legii și a rolului instanțelor, precum și o apreciere a modului în care anumite infracțiuni specificate se aplică în practică. Nu se intenționează ca candidații să aibă cunoștințe detaliate despre toate infracțiunile.
Candidații vor trebui să cunoască
- obținerea și divulgarea ilegală de date cu caracter personal
- vânzarea ilegală de date cu caracter personal
- Prelucrarea fără notificare
- omisiunea de a notifica modificările în prelucrare
- Nerespectarea unei notificări de executare, a unei notificări de informare sau a unei notificări speciale de informare.
- Infracțiuni care fac obiectul unui mandat (Schedule 9,12)
2.2 Regulamentul din 2003 privind viața privată și Electronic Communications (Directiva CE)
Obiectivul este de a asigura o cunoaștere a relației dintre regulamentele de mai sus și Lege, o cunoaștere a domeniului larg de aplicare al regulamentelor și o înțelegere detaliată a aplicării practice a principalelor dispoziții referitoare la marketingul nesolicitat.
2.3 Legislația asociată
Obiectivul este de a asigura o cunoaștere de bază a unor alte acte legislative care sunt relevante și o apreciere a faptului că legislația privind protecția datelor trebuie să fie luată în considerare în contextul altor legi.
3. Aplicare
Obiectivul este de a asigura o înțelegere a aplicării practice a legii într-o serie de circumstanțe. Aceasta va include analiza detaliată a unor scenarii uneori complexe, precum și decizia privind modul în care se aplică Legea în anumite circumstanțe și explicarea și justificarea unei decizii luate sau a unui sfat dat.
3.1 Cum să respectați legea
3.2 Abordarea scenariilor în domenii specifice
3.3 Subiecte privind prelucrarea datelor
- Monitorizarea - internet, e-mail, apeluri telefonice și CCTV
- Utilizarea internetului (inclusiv comerțul Electronic)
- Potrivirea datelor
- Divulgarea și partajarea datelor
Cerințe
Nu sunt necesare cerințe formale de admitere.
Mărturii (2)
I was benefit from the discussion and exchange of ideas.
RAYMOND JACKSON PAJARILLO
Curs - Data Protection
I enjoyed the interaction and facts gained / learn.